عناصر يک اتاق خواب رمانتيک

ايجاد يک اتاق خواب راحت و رمانتيک به معناي کنار هم قرار دادن اجزا بهصورتي است که هم شما و هم همسرتان احساس ارامش و راحتي نماييد . بعضي از اين اجزاعبارتند از رنگ ،نور ، مبلمان و دکور . براي ايجاد اتاق خواب رمانتيک به احساساتخود دقت کنيد و ايده هاي مختلف را ازمايش نماييد و به احساسات شريک خود به اينتغييرات نيز توجه نماييد.

رنگ :

رنگ اثر عميق و موثري بر ذهن شما دارد . حتي نگاه کردن به رنگها احساسات متفاوتي را در ما ايجاد مي کند ، بنابراين در انتخاب رنگ براي اتاق خوابتان حساس باشيد .
قرمز رنگ عاشقانه و رويايي مي باشد . استفاده از روتختي يا کوسن هاي قرمز در اتاق خواب به ايجاد محيط عاشقانه کمک مي کند . البته اگر انسان عصبي مزاجي هستيد از رنگ قرمز دوري کنيد چون علاوه بر عشق ، قرمز تحريک کننده عصبانيت نيز مي باشد.
سبز و ابي ، رنگهاي خودماني و ارامش بخشي هستند و در اتاق خواب ايجاد حس راحتي مي نمايند . سبز رنگ سنتي ازدواج و باروري است .
رنگ هايي که چندان مناسب يک اتاق خواب رمانتيک نمي باشند عبارتند از : سفيد ، خاکستري ، صورتي و زرد . البته استفاده از انها در بعضي وسائل موردي ندارد اما به عنوان رنگ اصلي ايده جالبي نمي باشند . سفيد و خاسکتري رنگ هاي بسيار ساده اي هستند و نوعي احساس خلسه و بي حالي ايجاد مي کنند رنگ زرد به مقدار زياد ، چشم را اذيت کرده و حس عصبانيت را برمي انگيزد . رنگ صورتي باعث ارامش و شاديست اما در نظر عموم اين رنگ بسيار دخترانه است و ممکن است مرد از اين موضوع احساس نارضايتي کند .

نورپردازي :

نورپردازي يک راه سريع براي ايجاد احساسات در يک اتاق است . نورپردازي هاي درخشان و روشن اتاق را شاداب کرده و در فرد احساس شور و شادي ايجاد مي کند اما اگر هدف شما ايجاد يک اتاق رمانتيک و خصوصي است استفاده از نورهاي تيره مناسب تر مي باشد .
يکي از راحت ترين راه ها استفاده از چراغهاي رنگي به رنگهاي تيره است . بعضي از اين چراغها قابليت تغيير رنگ دارند و مي توانيد هر زمان رنگ دلخواه را امتحان کنيد .
مي توانيد از اباژورها و چراغ هاي تزييني به رنگ هاي مختلف در اتاق استفاده نماييد بهترين گزينه رنگ هاي قرمز و سياه مي باشد . دقت کنيد که نور سبز يا ابي اثر جالبي ندارد و حالت بيماري را القا مي کند . در صورت تمايل به استفاده از اين رنگ ها سعي کنيد انها را در کنار مجموعه اي از رنگ هاي ديگر به کار ببريد .
استفاده از شمع هاي رنگي و معطر نيز ايده خوبي مي باشد .

 

دکوراسيون :

براي ايجاد يک اتاق خواب رمانتيک در انتخاب وسائل دقت نماييد . تمام وسائل انتخابي بايد زيبا و جذاب باشند .
استفاده از بعضي اثار هنري اتاق عاشقانه اي را ايجاد خواهد نمود . ديدن مناظر طبيعي و يا پرتره ها و تصويرهاي انساني جذاب و يا مجسمه هاي خوش فرم احساس خوبي را ايجاد خواهد نمود . از مناظر تخيلي و ناخوشايند بپرهيزيد .

مبلمان:

مهم ترين وسيله در اتاق خواب همان تخت خواب مي باشد . در يک اتاق خواب رمانتيک نقش اين وسيله مشخص تر نيز خواهد بود . تخت بايد زيبا و راحت باشد .
به تخت به چشم بوم نقشي نگاه کنيد که با کوسن ها ، ملافه ها و تشک ها در حال نقاشي ان هستيد .استفاده از پارچه هاي اطلسي يا ابريشمي ايده خوبي خواهد بود .
از تشک هاي کوتاه تر استفاده کنيد و در اطراف تخت ميزهاي کوچک زيبا بگذاريد و وسائل بزرگ مانند کمد را چشبيده به ديوار قرار دهيد .
استفاده از سايبان براي تخت نيز ايده جالب و جذابي است .

در طراحي يک اتاق خواب رمانتيک بهترين راه در نظر گرفتن روحيه و خواسته هاي خودتان است و با پياده سازي آنها در محيطي ارام و رمانتيک خواهيد بود . در زير نکاتي است که به شما کمک خواهد کرد :

- به هيچ عنوان از نورهاي درخشان و زنندهاستفاده نکنيد .

- مبلمان اتاق را تا حد ممکن راحت و سادهانتخاب کنيد

- يک ظرف قشنگ محتوي شوکلات هاي زيبا ياميوه هاي خوشرنگ و ريز مثل توت فرنگي بر روي ميز توالت زيبايي و ارامش خاصي بههمراه دارد .

- بر روي ميزهاي کنار تخت يا بر روي ميزتوالت شمع هاي معطر قرار دهيد .

- از تخت هاي داراي سايه بان استفادهکنيد و حريرها و دراپه هاي زيبا براي ان انتخاب نماييد

- يک اتاق خواب رمانتيک بايد محل ساکتيباشد که به شما حتي اجازه شنيدن نفس هاي همسرتان را نيز بدهد پس هيچ گاه تلويزيونرا در چنين اتاقي قرار ندهيد و تا حد امکان از پرده هاي زخيم و چندلايه استفادهکنيد .

- موسيقي رمانتيک مناسب اتقا خوابرمانتيک است پس دستگاه سي دي خود را در دسترس قرار دهيد .

- از پارچه هاي مخملي و حرير قرمز رنگ ،البالويي يا رنگ هايي با مايه قرمز استفاده کنيد .

- بر روي تخت کوسن هاي نرم و زيادي قراردهيد .

- مي توانيد از چراغ هايي با نور قرمزملايم يا صورتي استفاده نماييد

- از عود و ساير چيزهاي خوشبو استفادهنماييد

- مي توانيد عطر مورد علاقه خود را درصورت ملايم بودن بر روي تخت بپاشيد

 

چگونه فضاي اتاق خواب را بزرگتر نشان دهيم ؟

1) در فضاي‌ اتاق‌ از كمدهاي‌ آينه ‌دار استفاده‌ كنيد، چون‌ اتاق‌ را بزرگتر نشان مي دهند.

2)براي‌ انعكاس‌ منظره‌ بيرون، آينه‌ رادرست‌ مقابل‌ پنجره‌ قرار دهيد.

 3)آينه‌ انعكاس‌ و جلوه‌ نور را مضاعف‌مي ‌كند، پس‌ براي‌ روشنايي‌ بيشتر از جلوه‌ آن‌ به خوبي‌ استفاده‌كنيد.

4)آينه‌ مي ‌تواند يك‌ فضاي‌ تاريك‌ رابه‌ فضايي‌ دلباز و روشن‌ مبدل‌ كند.

5)آينه‌ به‌ فضاي‌ اتاق‌ هويتي‌ خاص‌مي‌ بخشد. پس‌ چرا از آن‌ بهره‌ نبريد؟

6)سعي‌ كنيد از رنگ هاي‌ روشن‌ براي‌فضاي‌ اتاق‌ خواب‌ استفاده‌ كنيد، چون‌ اين‌ رنگ ها فضاي‌ اتاق‌ را بزرگتر نشان‌مي‌ دهند.

7)براي‌ اتاق‌ خواب، كاغذ ديواري‌ باطرح‌ و نقش‌ ظريف‌ انتخاب‌ كنيد.

 8)اتاق‌ را با موکت طرح ساده كفپوش‌نماييد.

9)وسايل‌ خود را با هماهنگي‌ بچينيد تااتاق‌ خيلي‌ شلوغ‌ نشود.

10)از انتخاب‌ رنگ هاي‌ تندي‌ مثل‌نارنجي‌ و قرمز تند خودداري‌ كنيد، چون‌ اين‌ رنگ ها ديوارها را به ظاهر به‌ هم‌نزديك‌ مي ‌كنند و فضاي‌ اتاق‌ را كوچك‌ مي‌ نمايند. رنگ هاي‌ روشن‌ و شادي‌ مثل‌آبي‌ كمرنگ‌ و سبز روشن،‌ فضا را بزرگتر نشان‌ مي‌ دهند.

چند توصيه براي دكوراسيون اتاق خواب :

اتاق خواب جايي است براي آسودن و كسب آرامش و انرژي مجدد براي يك روز كاري ديگر. انتخاب لوازم اتاق خواب و همچنين نوع چيدمان آن كمك زيادي به كسب اين آرامش و استراحت واقعي مي‌كند.

در اين نوشتار سعي داريم مهم‌ترين نكاتمربوط به دكوراسيون اين منطقه با اهميت خانه را توضيح دهيم.

يكي از اصول اوليه چيدمان در اتاق‌ خوابمي‌گويد محل تخت بايد به گونه‌اي انتخاب شود كه پنجره نورگير حتما در سمت راست آنقرار گيرد.

استفاده از كوسن‌هاي فراوان بر رويتخت‌هايي كه لبه بالايي بلندي دارند، بر زيبايي تخت مي‌افزايد. در سبك‌هاي كلاسيكبهتر است كه اين كوسن‌ها از همان جنس و بافت روتختي باشند.

به هماهنگي موجود در بين اشيا و مبلمانبيشتردقت كنيد. بافت‌هاي روتختي و والان‌هاي پرده بهتراست از يك نوع، از يك طرح واز يك طيف رنگي انتخاب شودو حتي رول‌بوردهاي (نوارهاي تزييني ديواري) در قسمتبالايي ديوارها نيز از همان طيف رنگي باشد.

هماهنگي ميان بافت‌ها يك سبك كلاسيك به محيط اتاق مي‌دهد. البته اگر در ميان اينهماهنگي، گاهي يكي از بافت‌ها و رنگ‌ها، كاملا متضاد و مكمل ديگر بافت‌ها ‌باشد، برتنوع دكور اتاق افزوده شده و آن را از يكنواختي در‌مي‌آورد.

توجه داشته ‌باشيد استفاده از روتختي‌هايزيبا تنها ملاك زيبايي و راحتي اتاق نيست بلكه بايد به نرمي و لطافت آن هم توجهكنيد. همه اين موارد منجر به افزايش حس آسايش و راحتي در اتاق خوابمي‌شود.

فرض کنيد:رنگ زمينه اتاق، كرم شكلاتي وگلبهي است. استفاده از دكورهاي چوبي تيره و متمايل به زرشكي، مكمل رنگ فضاي زمينهاست. استفاده از روتختي براق، مانند هر بافت براق ديگر، علاوه بر اينكه نوعي حستجمل‌گرايي را به ببيننده القا مي‌كند، با قرار گرفتن در كنار دكور چوبي تيره باعثمي‌شود زيبايي اين نوع چيدمان جلوه‌اي چند برابر بيابد. رنگ و طرح بافت‌هايپارچه‌اي نيز مابين رنگ زمينه اتاق و دكور چوبي آن است.

همين امر سبب شده است تا در محيط، تعادلبرقرار شود. يادتان باشد كه يكي از ويژگي‌هاي سبك كلاسيك، استفاده از بافت‌هاي براقدر كنار دكور چوبي تيره است.

هر چه پهناي قاب تابلوها بيشتر باشد آنتابلو با دكور اتاق، هماهنگ‌تر شده‌ و هر چه پهناي قاب كمتر باشد، تنها نقاشي ياساير آثار داخل قاب جلوه بيشتري خواهد داشت.

همچنين، استفاده از تك‌مبل کمک مي کندتافضايي صميمي و دلنشين در قسمتي از اتاق فراهم آيد. براي تفكيك اين فضا در كنارتك‌مبل مي توان از نور موضعي (آباژور) استفاده کرد. بهترين آباژورها دركنار تكمبل‌ها، آباژورهايي هستند كه نورشان به سمت پايين باشد.

به اين ترتيب فضايي مناسب براي مطالعهواستراحت در شب پديد مي‌آيد. هر چه تعداد نورهاي موضعي در داخل اتاق بيشتر باشد،تفكيك فضاهاي داخلي بيشتر شده و به نظر مي‌رسد كه رعايت اين نكته براي اتاق خواب،مناسب است.

استفاده از چراغ‌هاي آباژور كوتاه بر رويپاتختي‌ها، ميتواندفضايي رومانتيك‌ به وجود آورد و ضمنا اين امكان را به وجودمي‌آورد تا بتوانيد قبل از خواب به مطالعه بپردازيد.

استفاده از فضاي سبز (گلدان، فلاور باكس و . . .)، قاب‌عكس‌هاي شخصي و تابلوهاي خط يا نقاشي مورد علاقه‌تان در اتاق خواب باعث افزايش نشاط و روحيه‌تان شده و روبه‌رو شدن با اين عناصر به ويژه در آغاز هر روز مي‌تواند انگيزه‌ شروع يك روز كاري را دو چندان كند.

بهتراست قاب عكس و تابلو نيز مطابق بادكورچوبي اتاق،چوبي انتخاب شود و همين امر باعث ايجاد هماهنگي بيشتر بين اجزايداخلي اتاق مي شود. استفاده از قاب‌هاي فلزي متعدد در اتاق‌هايي كه دكور فلزي وفرفورژه دارند كاملا مناسب است و توصيه مي‌شود. معمولا براي زيباتر شدن جايگاهتخت‌هاي دو نفره در اتاق خواب بهتر است از تابلوهاي نقاشي بر روي ديوار بالايي تختاستفاده كنيد.

اگر دوست داريد كه با يك تابلو و يا تنهايك قاب عكس، ديوار بالايي تخت را تزيين كنيد ترجيحا آن تابلو را پهن و به اندازهعرض بالاي تخت انتخاب كنيد. ولي اگر مي‌خواهيد از تعداد تابلوهاي بيشتري براي تزيينديوار استفاده كنيد، مناسب‌تر اين است كه از تابلوهاي طولي يعني تابلوهايي با عرضكم و طول زياد استفاده كنيد.

در اين نوع انتخاب، ترجيحا بايد سعي كنيداندازه طولي تابلوها تقريبا برابر ارتفاع تخت از سطح زمين باشد.


 

 


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:

[ 11 / 9 / 1391برچسب:عناصر ,يک, اتاق, خواب, رمانتيک ,

] [ ] [ Iman ]

[ ]

مجله اینترنتی دانستنی ها ، عکس عاشقانه جدید ، اس ام اس های عاشقانه