زندگینامه و آغاز فوتبال علی پروین

 

علی پروین در روز سوم مهرماه1325 در تهران ، محله بازار ، كوچه غریبان ، پنجمین فرزند یك خانواده پرجمعیت ده نفره بود كه به دنیا آمد. تولد پروین تقریباً مصادف است با تاسیس باشگاه مردمی و بازیكن ساز شاهین.  
علاقه پروین به فوتبال از همان سال های كودكی شكل گرفت به طوری كه علی كوچولو شبها توپ پلاستیكی اش را با خود به رختخواب می برد. علی ، كوچك بود كه خانواده اش به محله دولاب  خیابان عارف نقل مكان كرد. این جابجایی در افزایش علاقه او به فوتبال تاثیر بسزایی داشت زیرا محله دولاب به خاطر داشتن زمین های خاكی فراوان مثل زمین نادر ، زمین منبع ، زمین عارف و ... از قدیم پاتوق كوچك و بزرگ بود . علی در مهرماه1332 وارد دبستان شد و از مدرسه توحید ، تحصیل را آغاز كرد ولی عشق و علاقه او به فوتبال نمی گذاشت به درس و مشقش برسد . به همین علت از همان سال های اول در زمینه تحصیلی چندان موفق نبود
پروین فوتبال را به طور جدی از دوازده سالگی و از زمین عارف واقع در خیابان17 شهریور و محلات شیوا و غیاثی آغاز كرد . اولین تیمی كه او به عضویت آن درآمد تیم عارف بود كه با همت و تلاش جعفر بیگی درست شده بود. پروین در این سال ها شاهد درخشش فوتبالیست های ایرانی مثل كوزه كنانی ، دهداری ، جدیكار ، برومند و ... در عرصه بازی های داخلی و خارجی بود و همیشه بازی های دو تیم پرطرفدار شاهین و تاج را پیگیری می كرد.
روز پنجم خرداد 1337 برای این نوجوان فوتبالدوست یك روز تلخ و فراموش نشدنی بود زیرا تیم ملی فوتبال ایران در بازی های آسیایی1964 توكیو با4 گل به تیم رژیم اشغالگر قدس اسرائیل  باخت . پروین بسیار ناراحت و غمگین بود و آرزو می كرد ای كاش ! روزی برسد كه من پیراهن تیم ملی را بر تن كنم كه اگر این طور شود بهترین بازی را انجام می دهم و حتی جانم را فدای تیم كشورم كنم .

آغاز فوتبال باشگاهی عضویت در باشگاه كیان

پروین كلاس دهم بود كه به تیم البرز كه در واقع تیم دسته دوم باشگاه كیان بود توسط علی الهی و داود معروف اداره می شد . درخشش او و بازی های قابل قبولش باعث شد تا در سال1334 به تیم كیان – كه آن زمان منصور امیرآصفی را به عنوان مربی و بازیكنانی نظیر پرویز قلیچ خانی ، گودرز حبیبی و عزت جانملكی را در اختیار داشت- بپیوندد. وی دو سال در باشگاه كیان عضویت داشت.

 
حضور در تیم ملی جوانان

پروین در این زمان به تیم ملی جوانان دعوت شد و این تیم را در مسابقات1966 فیلیپین همراهی كرد و تا مرحله¼ نهایی صعود كردند ولی در آن جا حذف شدند. پروین در این دوره بازی ها5 گل به تیم های ژاپن و سریلانكا زد.


حضور در باشگاه پیكان

پس از تشكیل باشگاه پیكان در سال1346 ، پروین به این تیم پیوست . وی در سال1347 مرد شماره یك تیمش بود و در سال48 علی رغم پیوستن بازیكنان بزرگی مثل همایون بهزادی كه از پرسپولیس به پیكان آمده بودند بازهم بهترین یار تیمش بود و موفق شد با گلهای خود و با كمك دیگر بازیكنان ، قهرمانی باشگاه های تهران را به ویترین باشگاه پیكان اضافه كند .

تیم پیكان در سال48 ، سه بازی دوستانه را به شرح زیر برگزاركرد:
·پیكان1- استوا بخارست رومانی صفر
·پیكان3- منتخب ایالات پاكستان1
·پیكان صفر – بانیك استراوا چكسلواكی2
در فروردین1349 پیكان با مربیگری آلن راجرز فاتح جام بین المللی دوستی شد و نتایج زیر را كسب كرد :
پیكان2- دمیراسپور تركیه1
·پیكان3- كریوا رومانی1
·پیكان2- ارتش مسكو شوروی3
بازی خوب پروین به همراه تیمش در برابر تیم های یاد شده موجب شد تا پیكان آوازه ای داشته باشد . همچنین این تیم در یك دیدار تداركاتی دو بر یك مغلوب تیم ملی امید استرالیا شد گل پیكان توسط پروین به ثمر رسید.

سال1349 ، حضور در پرسپولیس و تیم ملی

در بیست وچهار سالگی توسط محمد بیاتی ( مربی وقت ) به تیم ملی دعوت شد و در روز15 شهریور1349 و در رقابت های جام عمران منطقه ای در مقابل تیم ملی پاكستان در نیمه دوم به جای علی جباری به میدان آمد و یكی از هفت گل ایران را نیز به ثمر رساند . وی دوازده روز بعد (27 شهریور ) برای اولین بار با پیراهن پرسپولیس به میدان آمد و این تیم را در مصاف با عقاب یاری داد.

در روز سوم مهرماه در دیدار دوستانه با استقلال (3-2 ) یكی از دو گل تیمش را زد و به همراه تیم پرسپولیس قهرمان تهران شد و به مسابقات لیگ منطقه ای راه یافت كه بازی های خود را در كرمان پیگیری كرد.
پرسپولیس پس از صعود از گروه اول ( زیر گروه ) در مرحله دوم با تیم های پاس و برق تهران و استقلال شیراز همگروه شد و به عنوان تیم دوم گروه خود به مصاف تیم اول گروه دیگر استقلال رفت و در حالی كه بازی تا دقیقه75 یك بر یك مساوی دنبال می شد ، قرمزها در اعتراض به نحوه قضاوت ، زمین بازی را ترك كردند! فدراسیون وقت نیز پرسپولیس را3 بر صفر بازنده اعلام كرد.


پروین در قالب تیم پرسپولیس ، قهرمانی در لیگ را تجربه و در این بازی ها6 بار گلزنی كرد  پرسپولیس كه از نظر مادی در وضع خوبی بسر می برد در برابر باشگاه های خارجی بسیاری حاضر شد.

· پرسپولیس2- هامبورگ آلمان2
· پرسپولیس1- گوارانی برزیل صفر
گل : علی پروین
· پرسپولیس2- القادسیه كویت1
گلها : علی پروین
· پرسپولیس2- كروز یرو برزیل4
· پرسپولیس1- كریستال پالاس انگلستان5
· پرسپولیس1- كلودبن دانمارك1
· پرسپولیس1- ناسیونال اروگوئه صفر
· پرسپولیس1- اسلوبو یوگسلاوی صفر
در این سال پروین در دو دیدار پرسپولیس علیه استقلال به میدان رفت كه حاصل آن یك تساوی برای دو تیم و سك پیروزی4 بر 1 برای پرسپولیس بود .
در این سال رقابت های جام بین المللی كورش نیز برگزار شد و یا قهرمانی تیم ملی ایران خاتمه یافت .

سال1351 ، صعود به المپیك و حضور در جام جهانی كوچك

تیم ملی فوتبال ایران در این سال درگیر مسابقات مقدماتی المپیك1972 مونیخ بود و در پایان موفق شد مجوز حضور در المپیك را بدست آورد . یك هفته بعد از صعود به المپیك ، تیم ملی ایران عازم بازی های جام برزیل موسوم به جام جهانی كوچك شد و4 دیدار حساس رابرگزار كرد.

ایران1- ایرلند جنوبی2
ایران صفر – پرتغال3
ایران1- اكوادور1
ایران1- شیلی2
در شهریور1351 ، بازی های المپیك مونیخ برگزار شد و تیم ملی ایران با دو شكست سنگین در برابر مجارستان و دانمارك و یك پیروزی دلچسب در برابر برزیل در دور اول حذف شد . در بازی های مقدماتی و نهایی المپیك و همچنین جام برزیل ، علی پروین یكی از بازیكنان ثابت تیم بود كه در كنار قلیچ خانی ، قراب و صادقی ، خط میانی تیم ملی را تشكیل می دادند و به تناول بازیكنانی مثل مناجاتی ، جباری و حق وردیان در كنار آنها بازی می كردند . تركیب ثابت پرسپولیس در این سال عبارت بود از : طاووسی ، كاشانی ، وطنخواه ، آشتیانی ، شاهرخی ، معینی ، پروین ، ادیبی ، بهزادی ، كلانی ، ایرانپاك و خردبین

سال1352 ، قهرمانی در اولین جام تخت جمشید


در این سال بازیهای مقدماتی جام جهانی1974 آلمان برگزار شد و تیم ملی ایران كه در دور اول درخشان ظاهر شده بود در مصاف با قهرمان قاره اقیانوسیه ( استرالیا ) با بدشانسی مواجه شد و با مصدومیتهای ناشی از برگزاری دیدار دوستانه با زلاندنو كه چند روز قبل از دیدار با استرالیا انجام شده بود و اعمال نظرهای غیر مسئولانه ، عدم تدارك كافی و سیستم دفاعی و محافظه كارانه در برابر استرالیا شكست سنگینی را متحمل شد . یك هفته بعد در تهران ، ایران با دو گل استرالیا را مغلوب كرده ولی به خاطر گل زده كمتر ، از جام جهانی خداحافظی كرد. در این رقابتها پروین یكی از اعضای ثابت و كلیدی ایران بود.
سال52 اولین دوره جام تخت جمشید برگزار شد و تیم پرسپولیس در اوج قدرت خود با كسب37 امتیاز و بدون باخت و با داشتن بهترین خطوط دفاع و حمله قهرمان شد. نتیجه حیرت انگیز6 بر صفر این تیم در مقابل تاج تهران نیز در همین سال به وقوع پیوست. همچنین در این سال پرسپولیس در حالی كه از بازیكنان بزرگی سود می جست و پروین را در اوج می دید در چارچوب دیدارهای بی المللی و دوستانه به مصاف حریفان رفت .
· پرسپولیس1- چلسی انگلستان صفر
· پرسپولیس3- هندون انگلستان صفر
· پرسپولیس1- جوانان سائوپائولو صفر
سال 1353 ، قهرمانی در بازیهای آسیایی
در سال53 ، تیم پرسپولیس نایب قهرمان دومین دوره جام تخت جمشید شد . تركیب اصلی پرسپولیس در این سال عبارت بود از : مودت ، كاشانی ، الله وردی ، معینی ، وطنخواه ، سلیمانی ، پروین ، ادیبی ، ایرانپاك ، كلانی و حاج رحیمی پور ، در شهریور ماه همین سال بازیهای آسیایی1974در تهران برگزار شد و ایران با غلبه بر تیمهای پاكستان ، برمه و بحرین به مرحله1/8 نهایی صعود كرد و در آنجا اسیر خط دفاعی و بازی بسته تیم مالزی شد تا اینكه علی پروین با گل سرنوشت ساز خود راه صعود ایران را هموار كرد .
در مرحله بعدی نیز ایران با گذر از سد تیمهای كره جنوبی و عراق به فینال رسید و در نهایت با شكست رژیم اشغالگر قدس قهرمان آسیا شد . در روز29 آذر در دیدار با چكسلواكی ، پروین كه در این زمان28 ساله بود برای اولین بار بازوبند كاپیتانی تیم ملی را بر بازو بست.
سال1354 ، صعود به المپیك و قهرمانی در جام تخت جمشید
در این سال بازیهای مقدماتی المپیك1976 مونترال برگزار شد و تیم ایران با گذشتن از سد تیمهای چون عربستان ، عراق ، بحرین و كویت مجوز حضور در المپیك را اخذ كرد. در این رقابتها پروین كاپیتان تیم ملی بود . در این سال جام تخت جمشید نیز سومین دوره خود را انجام شده دید و تیم پرسپولیس با كسب42 امتیاز بالاتر از تیم هما قهرمان شد. تركیب اصلی پرسپولیس در سال54 : مودتذوالفقار نسبآشتیانی – حاج رحیمی پور – پروین – دادكان – سلیمانیایرانپاك – فتاحیادیبی – دستجردی

پروین ، دروازه شیاطین سرخ را گشود

پرسپولیس در سال54 در یك دیدار دوستانه به مصاف تیم مشهور منچستر یونایتد انگلستان رفت و با این تیم1-1 مساوی كرد . گل پرسپولیس توسط علی پروین به ثمر رسید .

سال1355 ، قهرمانی جام ملتها و حضور در المپیك

سال55، برای پروین ، سالی توام با افتخار بود . وی در این سال پس از خداحافظی ابراهیم آشتیانی ، رسماً كاپیتان پرسپولیس شد و به همراه این تیم عنوان نایب قهرمانی جام تخت جمشید را بدست آورد. تركیب اصلی پرسپولیس در این سال : مودت – دادكانذوالفقار نسب – فاطمی مقدم – ادیبی – پروین – حاج رحیمی پور – عزیزیایرانپاك – الله وردی – دستجردی  

در خرداد همان سال جام ملتهای آسیا (1976) در تهران پیگیری شد و ایران با برتری مقابل تیمهای عراق ، یمن و چین به فینال بازیها رسید كه در بازی نهایی ایران با ضربه آزاد تماشایی پروین ، سومین جام ملتهای آسیا را به طور متوالی از آن خود كرد. یك ماه پس از قهرمانی آسیا ، پروین به همراه تیم ملی عازم كانادا شد. تیم ملی ایران در المپیك1976 كانادا نتایج نسبتاً خوبی گرفت.

ایران1- كوبا صفر

ایران2- لهستان3

ایران1- شوروی2

پروین در برابر تیم قدرتمند لهستانكه در آن دوره قهرمان بازیها شد – موفق شد گل اول ایران را به زیبایی هر چه تمامتر به ثمر برساند. در دیماه همان سال بازیهای مقدماتی جام جهانی آرژانتین شروع شد و تیم ایران در بازی اول به راحتی و با نتیجه3 بر صفر عربستان را مغلوب كرد. در بازی دوم (18 بهمن55) در حالی كه بازی گره خورده بود و تابلوی ورزشگاه آزادی نتیجه را صفر – صفر نشان می داد باز هم یك ضربه تماشایی از سوی پروین ، فریادرس تیم ملی شد.
سال 1368 مربیگری در تیم ملی


در این سال پیروزی با مربیگری پروین ضمن کسب عنوان قهرمانی جام باشگاه های تهران ، در مسابقات لیگ قدس که در دوگروه برگزارمی شد ، درگروه اول صدر نشین و به مرحله نیمه نهایی صعود کرد . در این سال و پس از ناکامی تیم ملی ایران در صعود به جام جهانی ایتالیا ، فدراسیون فوتبال علی پروین را به عنوان سر مربی تیم ملی منصوب کرد . وی اولین بار در تاریخ 10 آذر 68 در دیدار مقابل یمن جنوبی روی نیمکت نشست . پروین در اولین حضور به عنوان مربی ، تیم ایران را در جام صلح و دوستی کویت همراهی کرد. در اواخر این سال از سوی پروین 100 بازیکن تهرانی و شهرستانی به اردوهای مقطعی تیم ملی دعوت شدند و چند بازی تدارکاتی از جمله دیدار مقابل تیمهای لهستان و شوروی بر گزار شد.

سال 1369 ، قهرمانی در بازی های آ سیایی پکن

در آغاز این سال پیروزی در مرحله نیمه نهایی لیگ (68) با شکست دارایی به فینال رسید و در بازی نهایی 2 بر1 مغلوب استقلال شد . این اولین بار بود که پیروزی با مربیگری پروین به استقلال می باخت . درجام باشگاه های تهران نیز پیروزی با گل شماری نسبت به استقلال و برای پنجمین سال متوالی قهرمان شد .در مهر ماه 69 بازی های آسیایی 1990 در شهر پکن بر گزارشد وتیم ملی ایران بامربیگری علی پروین پس از سالها اولین قهرمانی خود درآسیا راجشن گرفت.

 

سال 1370 ، قهرمانی درجام آسیا

پیروزی درسال 70 عنوان نایب قهرمانی تهران و سومی لیگ را کسب کرد . در جام حذفی تهران نیز در دور اول حذف شد و در جام جام حذفی آسیا که از سال قبل باقی مانده بود پس از کناره گیری دائو ریال کره جنوبی با غلبه بر تیم های الهلال عربستان و المحرق بحرین اولین جام حذفی آسیا ( جام در جام ) را فتح کرد . این اولین عنوان بین المللی پرسپولیس بود . همچنین در مهر ماه همان سال تیم ملی ایران در جام بین قاره ا ی آسیا و آفریقا به مصاف الجزایر قهرمان جام ملتهای آ فریقا رفت . دیدار رفت در تهران برگزار شد و تیم ملی ایرا ن در یکی از بهترین بازیهای تاریخ خود با حساب 2بر1 الجزایر را شکست داد. قبل از بازی برگشت پروین در مصاحبه با جراید گفت: در الجزیره با سیستم (( علی اصغری )) حریف را متوقف میکنیم . تیم ایران در این بازی با ارائه یک بازی بسته تا دقایق پایانی درحفظ نتیجه موفق بود ولی در یک لحظه غفلت ، بین حلیمه مدافع الجزایر در بین مدافعان پرشمار ما توپ را درون دروازه عابدزاده جای داد تا عنوان قهرمانی دو قاره به الجزایری ها برسد.

سال 1371 ، ناکامی در جام ملتهای آسیا

ادامه بازیهای حذفی سال قبل برگزار شد وپیروزی ، با نتیجه 2بر1 ملوان انزلی را مغلوب کرد. در جام حذفی آسیا نیز تیم پیروزی پس از انصراف نماینده لبنان دربرابر تیمهای فانجا امان ، بنی یاس امارات والا تحاد عربستان در مجموع به برتری دست یافت و به فینال بازیها رسید. در این زمان علی پروین به علت مشغله زیاد و به خاطر حضور و تمرکز بیشتر بر روی تیم ملی که عازم جام ملتهای آسیا( 1992 ) بود ، در بیشتر بازیها محمد مایلی کهن را به جای خود قرار می داد. در جام ملت های آسیا ایران در دور اول حذف شد . در دیدار رفت نهایی جام در جام آسیا تیم پیروزی در حالی که چند یار اصلی خود را به همراه نداشت در ورزشگاه ملی توکیو در برابر نیستان ژاپن به تساوی یک بر یک رسید و قرار شد بازی برگشت در فروردین ماه سال بعد برگزا ر شود . در فینا ل جام آزادگان نیز دیدار فینال بین دو تیم پیروزی و پاس برگزار شد که این دیدار پس از 120 دقیقه یک بریک مساوی خاتمه یافت و در ضربات پنالتی این پاسی ها بودند که برای دومین بار پیاپی جام را مال خود کردند . همچنین در دی و بهمن ماه این سال بازی های **** لیگ باشگاه های تهران برگزار شد و تیم پیروزی به علت انتخاب قبلی به عنوان میهمان در این بازی شرکت کرد. که در این بازی ها با مربیگری مایلی کهن و بازیکنان جوانتر به میدان رفت.

سال 1372 ، برکناری پروین از تیم ملی

در شروع این سال پیروزی بازی برگشت خود در جام حذفی آسیا را در ورزشگاه آزادی در برابر نیسان ژاپن برگزار کرد و در حالی که دربازی رفت نیمی از راه قهرمانی را طی کرده بود ، در تهران و در کمال ناباوری یک بر صفر مغلوب حریف ژاپنی شد . و جام را از کف داد. در خرداد و تیر ماه سال 1372 ، تیم ملی ایران در جام اکو قهرمان شد و سپس در مسابقات مقدماتی جام جهانی 1994 موفق عمل کرد و به دور دوم صعود نمود. در جام حذفی آسیا ( 1993) پیروزی پس از غلبه بر السامیه کویت در برابر العربی قطر باخت و حذف ش و در جام آزادگان نیز پس از سایپا به مقام دومی رسید . در مهر ماه 72 بازی های مقدماتی جام جهانی آمریکا در دوحه قطر برگزار شد و ایران در حالی که چند بازیکن نام آشنای خود از جمله کرمانی ، پیوس و محرمی را به علت محرومیت و عابدزاده را به علت مصدومیت در اختیار نداشت و بدون بازی تدارکاتی جدی راهی این رقابت ها شد و در روز اول با 3 گل به کره جنوبی باخت . این باخت تبعات بسیار بدی برای فوتبال ما در پی داشت ، زیرا بر اساس گفته های بازیکنان آن دوره ، پس از این بازی در رختکن و هتل محل اقامت اختلاف و کشمکش بین بازیکنان و مربیان بالا گرفت تا جایی که بعضی از بازیکنان قصد ترک اردو را داشتند که با پا در میانی مسئولان ، ظاهراً غائله خاتمه یافت . ایران در بازی دوم ژاپن را مغلوب کرد و در بازی سوم که از حساسیت بالایی بر خوردار بود به مصاف عراق رفت و مغلوب این تیم شد . کره شمالی را دو بر یک برد و در بازی آخر در برابر عربستان در یک بازی پر گل و بدون تاکتیک که فقط هدفمان گلزنی بود مغلوب عربستان شدیم تا این تیم به همراه کره جنوبی مسافر آمریکا شود. ایران در بین 6 کشور پنجم شد . پس از بازگشت تیم ملی ، نامهربانی با پروین از فرودگاه آغاز شد و تا منزل و محل کار او ادامه یافت ! حرمت او را شکستند ، در حالی که یک عمر بازی ، مربیگری و افتخاراتی را که برای پرسپولیس و ایران بدست آورده بودند ، ندیدند! پروین از ماهها قبل از بازی های قطر بارها گفته بود که تیم ملی مشکل دارد  مشکل بازی تدارکاتی ، بازیکن ، مالی ... 
پس از چند روز کادر مربیان تیم ملی شامل پروین ، ابراهیمی ، کماسی و مایلی کهن از کار بر کنار شدند . البته تبعات شکست در قطر ادامه یافت تا آنجا که صفی زاده رئیس فدراسیون فوتبال و غفوری فرد رئیس سازمان تربیت بدنی نیز کنار گذاشته شدند . پس از برکناری پروین وی در تیم پیروزی هم مربیگری نکرد و پنجعلی به همراه محمدخانی هدایت تیم را بر عهده گرفتند. 

سالهای 73،74،75و 1376، غیبت پروین



سال 1377، بازگشت مجدد پروین

پس از کسب نتایج ضعیف از سوی تیم پیروزی ، هواداران این تیم مدام خواهان بازگشت پروین شدند. امیر عابدینی مدیرعامل باشگاه ، ابتدا زیر بار نمی رفت ولی پس از بازی ها و نتایج روزهای اول لیگ 77 وی عقب نشینی کرد و زمینه حضور مجدد پروین را فراهم نمود. پس از 55 سال ، در مهر ماه سال77 ( بازی با فجر سپاسی ) پروین بار دیگر به صحنه فوتبال باز گشت و به عنوان سر مربی پیروزی بر روی نیمکت این باشگاه پر طرفدار نشست . روز بازگشت مجدد او به فوتبال یکی از روزهای بسیار ماندنی درنزد وی و هواداران بود. یک ماه بعد ، شادی هواداران تکمیل شد و در روز 22 آبان پیروزی ، رقیب سنتی خود ( استقلال ) را با یک گل مغلوب کرد ، این برد در حالی به دست آمد که خوشبین ترین افراد هم آنرا پیش بینی نمی کردند اما پیروزی با ترفندهای مخصوص  استقلال را مغلوب کرد و در پایان سال نیز با اقتدار قهرمان شد.

سال 1378،تکرار قهرمانی

در این سال پیروزی در رقابت های جام حذفی ( باقیمانده از سال قبل ) به مقام قهرمانی رسید و د رفینال استقلال را 2بر1شکست داد. در لیگ آزادگان نیز این تیم طی دو دیدار رفت و برگشت موفق عمل کرد . در بازی رفت ( 2مهر ) در حالی که داور عربستانی دو یار پیروزی را در همان نیمه اول از بازی اخراج کرد برد استقلالی ها مسجل می نمود ولیکن تیم پیروزی با ارائه یک بازی غیرتمند و هماهنگ نتیجه مساوی را رقم زد ، نتیجه ای که برای قرمز ها کمتر از برد نبود. در بازی برگشت ( 18 اسفند ) پیروزی با دو گل ، استقلال را مغلوب کرد و در پایان بازیها با هفت امتیاز اختلاف نسبت به استقلال قهرمان شد.


سال 1379، اختلافات مدیریتی باشگاه پیروزی


در آغاز این سال پیروزی در جام باشگاه های آسیا ، سوم شد . در این سال و طی چند مرحله اختلافات مدیریتی در باشگاه پیروزی بالا گرفت و در مقاطع مختلف به تناوب اسامی افراد و ارگانهایی نظیر حجت الاسلام زم ، علی میرزایی ، امیر عابدینی ، عباس انصاری فرد ، بنیاد سوره، تربیت بدنی و .... مطرح می شد و د رحالی که بازیکنان و مربیان این تیم از این همه سر درگمی و همچنین مشکلات مالی کلافه شده بودند ، پروین با سیاست خاص خود بازیکنان را

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:

[ 8 / 9 / 1391برچسب:زندگینامه, و ,آغاز, فوتبال ,علی پروین,

] [ ] [ Iman ]

[ ]

مجله اینترنتی دانستنی ها ، عکس عاشقانه جدید ، اس ام اس های عاشقانه