معرفی سرداران سرخ

مهراب شاهرخی :
در سال 1322 اهواز متولد شد و به عمو مهراب و بمب سیاه فوتبال ایران شهرت یافت.او هم یک شاهینی بود که از دارایی به پرسپولیس آمد.از سال 56 به مدت چهار سال مربی پرسپولیس شد.شانزده بازی ملی در کارنامه اش داشت.با بازی در فیلم علفهای هرز به دومین هنرپیشه سینمایی پرسپولیس بعد از عزیز اصلی تبدیل شد و در سال 71 درگذشت.

جعفر کاشانی :
اول فروردین 1323 در تهران به دنیا آمد.از شاهین به پرسپولیس پیوست و سومین کاپیتان تاریخ این تیم شد.شش سال و نیم به طور مستمر پیراهن تیم ملی را بر تن کرد.اولین بازی او سال 47 و آخرین بازی ملی اش در سال 53 انجام شد.تعداد بازی های ملی او به 38 رسید و آخرین بازی باشگاهی اش 27 آذرماه سال 53 مقابل استقلال برگزار شد تا در سی سالگی برای همیشه از فوتبال خداحافظی کند.

حسینعلی کلانی :
زهردارترین مهاجم نسل اول تاریخ پرسپولیس در سال 1323 در تهران متولد شد و سال 46 از شاهین به پرسپولیس آمد.همین سال پیراهن تیم ملی را در 23 سالگی به تن کرد و سال 52 با تیم ملی خداحافظی نمود. بهترین بازی او سال 51 در جام ملت های آسیا بود که سه گل ایران را وارد دروازه عراق کرد.

ابراهیم آشتیانی :
چهارمین کاپیتان تاریخ پرسپولیس آذرماه 1325 در تهران به دنیا آمد و از شاهین راهی پرسپولیس شد.در سال 1350 و در سن 25 سالگی به عنوان مرد سال فوتبال ایران انتخاب شد.37 بازی برای تیم ملی انجام دادو دوبار قهرمان جام ملتهای آسیا را با این تیم بدست آورد و یک بار بهترین بازیکن جام ملتهای آسیا شد.سال 53 در دیدار با کره جنوبی از تیم ملی خداحافظی کرد و سال 55 هم پیراهن پرسپولیس را از تن بیرون آورد.

سید محمد پنجعلی:

سال 1334 به دنیا آمد و سال 56 به جمع سرخپوشان پیوست.اولین بار فروردین 57 پیراهن تیم ملی را بر تن کرد و در مهر ماه سال 70 در دیدار با الجزایر از تیم ملی خداحافظی کرد.تعداد بازیهای ملی او از 41 تجاوز نمی کند.او در ابتدای لیگ 73 و در سن سی و نه سالگی از فوتبال خداحافظی کرد.

حمید درخشان:

سال 54 و در سن 17 سالگی از مزدا به پرسپولیس آمد.چهاردهم شهریور 59 برای اولین بار پیراهن تیم ملی را در مقابل امارات بر تن کرد.بازیگردان ایران در جام ملتهای 1986 بود و سال بعد به عنوان بهترین بازیکن سال ایران انتخاب شد.او چهارده سال از تیم ملی دور بود ولی در سال 69 با حضور پروین به تیم ملی برگشت و در سال 1993 و در سن 35 سالگی از فوتبال خداحافظی کرد.

ناصر محمدخانی:

فوتبال را در راه آهن آغاز کرد و سال 60 با درخشش در بانک ملی آقای گل تهران شد تا به عنوان برترین مهاجم فوتبال کشور مطرح شود.در زمستان سال 60 جوان 22 ساله به پرسپولیس آمد و یکسال بعد بیست گل برای این تیم زد.سال 61 به تیم ملی دعوت شد و سال 63 در دوازده بازی این تیم زننده سیزده گل بود.25 بازی ملی و 18 گل زده کارنامه او را در تیم ملی است و پنجمین گلزن برتر تاریخ فوتبال ایران به شمار می آید.

فرشاد پیوس

گلزنترین بازیکن تاریخی پرسپولیس که لقب آقای گل را با خود به یدک می کشد در سال 1340 متولد شد.20 سال بعد زیر نظر ناصر ابراهیمی در راه آهن شوکوفا و سه سال بعد با پیراهن این باشگاه به تیم ملی دعوت شد.اواخر سال 64 به پرسپولیس آمد و درهمان سال آقای گل تهران شدو دو سال بعد نیز با زدن 13 گل ای عنوان را تکرار کرد.سال 68 به قطر رفت و سالهای 69 و 70 دو بار دیگر آقای گل تهران شد.دوبار نیز در سال 70 و 73 با 11 و 20 گل آقای گل لیگهای دوره اول و چهارم آزادگان شد.در طول 12 سال حضور در پرسپولیس نزدیک به 150 گل زد.اولین بازی ملی را در سال 63 و آخرین بازی را در سال 73 انجام داد.او 38 بازی ملی دارد و بیستم تیرماه 76 در دیدار مقابل استقلال از دنیای فوتبال خداحافظی کرد.

محمدحسن انصاری فرد:

اول مهرماه 1340 در تهران متولد شد و از شاهین فوتبالش آغاز کرد.در سال 58 اولین بازی خود را برای سفید و سیاه پوشان شاهین انجام داد و چند سالی را در تکاور بازی کرد.در بهمن سال 64 به پرسپولیس آمد و هفت سال مرد ثابت سرخپوشان بود.او در سال 66 به عنوان مرد سال فوتبال ایران انتخاب شد ولی در کمال تعجب آن سال به تیم ملی راه پیدا نکرد! حساس ترین گل او سال 70 در مسابقات جام در جام باشگاه های آسیا وارد دروازه المحرق بحرین شد تا پرسپولیس قهرمان آسیا شود.18 بازی و سه گل کارنامه او در تیم ملی است.

افشین پیروانی:

در خانواده ورزشکار متولد شد.سال 67 برای گذراندن خدمت سربازی به تهران آمد.دو سال برای ژاندارمری بازی کرد و اولین تیم المپیک ایران را به همراه چند بازیکن دیگر تشکیل دادند.او در سال 71 در سن بیست و سه سالگی به تیم ملی دعوت شد.از سال 74 تا 76 مرد ثابت تیم ملی بود.او 48 بازی ملی دارد.




نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:

[ 8 / 9 / 1391برچسب:معرفی ,سرداران ,سرخ,

] [ ] [ Iman ]

[ ]

مجله اینترنتی دانستنی ها ، عکس عاشقانه جدید ، اس ام اس های عاشقانه